Întâmpini dificultăți în procesul de Arhivare și Gestionare a documentelor atât pe suport fizic cât și electronic?
ARHIVAREA ELECTRONICĂ este o noțiune nouă și ai multe întrebări la acest capitol?
Dorești să primești mai multă claritate aferent MODALITĂȚII DE PĂSTRARE a documentelor în cadrul entității în care activezi?
Vrei să știi cine este responsabil pentru GESTIONAREA DOCUMENTELOR întreprinderii și a documentelor care se păstrează în arhiva acesteia?
Elaborezi regulamentul de arhivare dar multe ASPECTE SPECIFICE sunt cu semne de întrebare și întimpini dificultăți?
Vino la trainingul din 08 august 2023: ”Arhivarea și gestionarea documentelor în companiile și instituțiile din Republica Moldova”, și vei afla răspuns la întrebările tale!
Program:
Baza normativă
- Codul contravențional al Republicii Moldova, Nr. 218 din 24.10.2008
- Legea privind Fondul Arhivistic al Republicii Moldova Nr. 880 din 22.01.1992
- Legea cu privire la accesul la informație, Nr. 982 din 11.05.2000
- Legea cu privire la secretul de stat, Nr.245 din 27.11.2008
- Legea privind datele cu caracter personal, Nr. 133 din 08.07.2011
- Legea privind semnătura electronică şi documentul electronic Nr. 91 din 29.05.2014
- Hotărârea Guvernului Nr. 143/2019 Cu privire la aprobarea Regulamentului Agenției Naționale a Arhivelor
- Hotărârea Guvernului Nr. 352, din 27.05.1992 Cu privire la aprobarea Regulamentului Fondului arhivistic de stat.
- Hotărârea Guvernului Nr. 618, din 05.10.1993 Cu privire la aprobarea Regulamentului privind lucrările de secretariat și Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate
şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova.
Referință : SIT Agenția Națională a Arhivelor
Modul 1: Sarcinile și funcțiile arhivei
1. Tipurile arhivelor .
2. Sarcinile și funcțiile de bază ale arhivelor instituției (departamente).
3. Obiectivele de bază în gestionarea documentelor
4. Riscuri și soluții în gestionarea documentelor
5. Documentele clasificatoare
-Indicatorul documentelor-tip și a termenelor lor de păstrare
-Nomenclatorul dosarelor
6. Întrebări-răspunsuri
Modul 2: Expertiza/evaluarea valorii documentelor în instituții, organizații
1. Baza normativă
2. Procesul expertizei/evaluării.
- Funcțiile de bază ale Comisiilor de Expertiză (CE) ale Comisiei Centrale de
Expertiză (CCE);
- Organizarea acțivității CE și CCE.
3. Expertiza documentelor în lucrările de secretariat și în arhive
4. Rezultatele expertizei/evaluării documentelor
- Proces-Verbal cu privire la nimicirea documentelor (Modul de distrugere a
documentelor. Baza normastivă. Recomandări)
- Proces –Verbal cu privire la transmiterea documentelor în arhiva instituției
- Proces-Verbal cu privire la transmiterea documentelor la păstrare de stat.
5. Întrebări-răspunsuri
Modul 3. : Pregătirea și transmiterea dosarelor în arhivă
3.1. Oformarea dosarelor
- Oformarea totală sau parțială
- Legarea (copertarea )dosarelor
- Numerotarea paginilor dosarelor
- Întocmirea Foii de certificare a dosarului
- Întocmirea Inventarului intern (opis) al dosarului,
- Oformarea copertei dosarului cu termen permanent de păstrare și a celor cu
termen provizoriu de păstrare.
- Datarea dosarului
Modul 4. : SIA Registrul electronic al angajaților
1. Necesitatea și funcțiile SIA REA
2. Definiții
3. Gestionarea SIA REA
4. Documentele necesare pentru încorporare în SIA REA
Formator:
Elena Frumosu – Ex Director la Agenția Națională a Arhivelor. Expert în Documentologie și Arhivistică. Șef Direcție Cultură și Turism a Consiliului raional Criuleni.
Detalii curs:
Când: 08 august 2023, ora 09:00-13:00
Locația: or. Chișinău, Str. Mitropolit Varlaam 65
Investiție:
1750 MDL pana la data de 01 august 2023
21000 MDL de la data de 02 august 2023
P.S. Dacă ai în gând persoane care crezi că s-ar bucura de această oportunitate, te rog, împărtășește link-ul cu ei.
VIOSER- Misiuni îndeplinite la SUPERLATIV
Succesul nostru este succesul vostru!!!