Arhivarea și gestionarea documentelor în companiile și instituțiile din Republica Moldova

Arhivarea și gestionarea documentelor în companiile și instituțiile din Republica Moldova

8 august 2023
Marți 9:00
or. Chișinău, Str. Mitropolit Varlaam 65
1,750 lei
Cumpără bilete
Adaugă în favorite

Întâmpini dificultăți în procesul de Arhivare și Gestionare a documentelor atât pe suport fizic cât și electronic?

ARHIVAREA ELECTRONICĂ este o noțiune nouă și ai multe întrebări la acest capitol?

Dorești să primești mai multă claritate aferent MODALITĂȚII DE PĂSTRARE a documentelor în cadrul entității în care activezi?

Vrei să știi cine este responsabil pentru GESTIONAREA DOCUMENTELOR întreprinderii și a documentelor care se păstrează în arhiva acesteia?

Elaborezi regulamentul de arhivare dar multe ASPECTE SPECIFICE sunt cu semne de întrebare și întimpini dificultăți?

 

 

Vino la trainingul din 08 august 2023: ”Arhivarea și gestionarea documentelor în companiile și instituțiile din Republica Moldova”, și vei afla răspuns la întrebările tale!


Program:


Baza normativă

-        Codul contravențional al Republicii Moldova, Nr. 218  din  24.10.2008

-        Legea privind Fondul Arhivistic al Republicii Moldova Nr. 880 din 22.01.1992

-        Legea cu privire la accesul la informație, Nr. 982 din 11.05.2000

-        Legea cu privire la secretul de stat, Nr.245 din 27.11.2008

-        Legea privind datele cu caracter personal, Nr. 133 din 08.07.2011

-        Legea  privind semnătura electronică şi documentul electronic Nr. 91 din  29.05.2014

-        Hotărârea Guvernului Nr. 143/2019 Cu privire la aprobarea Regulamentului Agenției Naționale a Arhivelor

-        Hotărârea Guvernului Nr. 352, din  27.05.1992 Cu privire la aprobarea Regulamentului Fondului arhivistic de stat.

-        Hotărârea Guvernului Nr. 618, din 05.10.1993 Cu privire la aprobarea Regulamentului privind lucrările de secretariat și  Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate

            şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova.

Referință : SIT Agenția Națională a Arhivelor

 http://arhiva.gov.md/


 Modul 1: Sarcinile și funcțiile arhivei

 

            1.  Tipurile arhivelor .

            2.  Sarcinile și funcțiile de bază ale arhivelor instituției  (departamente).

            3.  Obiectivele de bază în gestionarea documentelor

            4.  Riscuri și soluții în gestionarea  documentelor

            5.  Documentele clasificatoare

                -Indicatorul documentelor-tip și a termenelor lor de păstrare

                -Nomenclatorul dosarelor

            6.  Întrebări-răspunsuri

 

  Modul 2: Expertiza/evaluarea valorii documentelor în instituții, organizații

 

            1.  Baza  normativă

            2.  Procesul expertizei/evaluării.

               - Funcțiile de bază ale Comisiilor de Expertiză (CE)  ale Comisiei Centrale de

                 Expertiză (CCE);

               - Organizarea acțivității CE și CCE.

             3. Expertiza documentelor în lucrările de secretariat și în arhive

             4. Rezultatele expertizei/evaluării documentelor

               - Proces-Verbal cu privire la nimicirea documentelor (Modul de distrugere a

                 documentelor. Baza normastivă. Recomandări)

               - Proces –Verbal cu privire la transmiterea documentelor în arhiva instituției

               - Proces-Verbal cu privire la transmiterea documentelor la păstrare de stat.

             5. Întrebări-răspunsuri

           

   Modul 3. : Pregătirea și transmiterea dosarelor în arhivă

 

            3.1. Oformarea dosarelor

                 - Oformarea totală sau parțială

                 - Legarea (copertarea )dosarelor

                 - Numerotarea paginilor dosarelor

                 - Întocmirea Foii de certificare a dosarului

                 - Întocmirea Inventarului intern (opis) al dosarului,

                 - Oformarea copertei dosarului cu termen permanent de păstrare și a celor  cu

                    termen provizoriu de păstrare.

                 - Datarea dosarului

 

Modul 4. : SIA Registrul electronic al angajaților

 

            1. Necesitatea și funcțiile SIA REA

            2. Definiții

            3. Gestionarea  SIA REA

            4. Documentele necesare pentru încorporare  în SIA REA

        

Formator:
Elena Frumosu – Ex Director la Agenția Națională a Arhivelor. Expert în Documentologie și Arhivistică. Șef Direcție Cultură și Turism a Consiliului raional Criuleni.

Detalii curs:
Când: 08 august 2023, ora 09:00-13:00
Locația: or. Chișinău, Str. Mitropolit Varlaam 65

Investiție:
1750 MDL pana la data de 01 august 2023
21000 MDL de la data de 02 august 2023

 

P.S. Dacă ai în gând persoane care crezi că s-ar bucura de această oportunitate, te rog, împărtășește link-ul cu ei.

 

 

VIOSER- Misiuni îndeplinite la SUPERLATIV

Succesul nostru este succesul vostru!!!