Pe parcursul a 2 zile de muncă pas cu pas vom analiza cum se completează darea de seamă VEN-12 și situațiile financiare.
Vei primi o schemă-sinteză care descrie aprofundat modul de calculare a indicatorilor.
PROGRAM:
ZIUA I
1. Evidența și calcularea amortizării în scopuri fiscale
-
Aspecte generale privind calculul amortizării în scopuri fiscale:
-
domeniu de aplicare și noțiuni
-
obiectul calculării amortizării
-
evidența mijloacelor fixe și imobilizărilor necorporale
-
metoda de calculare a amortizării
-
determinarea valorii amortizabile
-
determinarea duratei de funcționare utilă
-
Evidența amortizării mijloacelor fixe care fac obiectul unui contract de locațiune, leasing operațional, concesiune, arendă, comodat, sub locațiune
-
Deducerea cheltuielilor pentru reparație și dezvoltare
-
Reflectarea rezultatelor la ieșirea din exploatre a mijloacelor fixe sau imobilizărilor necorporale
-
Modul de completare a Registrului privind evidența și calcularea amortizării mijloacelor fixe și imobilizărilor necorporale în scopuri fiscale
-
Completarea Declarației privind impozitul pe venit VEN (în continuare Declarație)
-
Legislația – acte normative ce reglementează completarea Declarației:
-
subiectul și obiectul impunerii
-
cota impunerii
-
termenii de plată și declarare
-
reportarea pierderilor pe viitor
-
Caracteristica, clasificarea și calcularea ajustărilor
-
Componența, structura și ajustarea veniturilor:
-
de la campaniile promoționale
-
dobînzilor de la valorile mobiliare de stat
-
de la înlocuirea forțată a proprietății
-
de la operațiile legate de activele de capital
-
mijloacelor din fondurile speciale
-
din dividende, etc.
ZIUA II
1. Componența, structura și ajustarea cheltuielilor:
-
Limitarea sumei cheltuielilor recunoscute în scopul impoozitării:
-
de delegare
-
de reprezentanță
-
neconfirmate documentar
-
donații în scopuri filantropice și de sponsorizare
-
pentru transportul organizat al angajaților
-
pentru hrana organizată a angajaților
-
pentru studiile profesionale ale angajaților
-
dobînzi aferente creditelor și împrumuturilor
-
de asigurare a agenților economici, etc.
-
Componența și structura cheltuielilor nedeductibile fiscal
-
Tipurile, modul de calculare, aplicare și contabilizare a facilităților privind impozitul pe venit
-
Trecerea în cont a veniturilor din surse obținute în afara R. Moldova
-
Suma impozitului pe venit care urmează a fi achitată în rate în perioada următoare perioadei de gestiune
-
Impozitul pe venit repartizat pe subdiviziuni
2. Întocmirea situațiilor financiare
-
Etapele întocmirii situațiilor financiare anuale
-
Reformarea Bilanțului
-
Corectarea erorilor comise la întocmirea situațiilor financiare în anii precedenți
-
Declararea tranzacțiilor în numerar efectuate în folosul și de către persoanele fizice
-
Modificări și completări la SNC „Prezentarea situațiilor financiare”