Pe parcursul a 2 zile de muncă pas cu pas vom analiza cum se completează darea de seamă VEN-12 și situațiile financiare.
Vei primi o schemă-sinteză care descrie aprofundat modul de calculare a indicatorilor.
PROGRAM:
ZIUA I
1. Evidența și calcularea amortizării în scopuri fiscale
Aspecte generale privind calculul amortizării în scopuri fiscale:
domeniu de aplicare și noțiuni
obiectul calculării amortizării
evidența mijloacelor fixe și imobilizărilor necorporale
metoda de calculare a amortizării
determinarea valorii amortizabile
determinarea duratei de funcționare utilă
Evidența amortizării mijloacelor fixe care fac obiectul unui contract de locațiune, leasing operațional, concesiune, arendă, comodat, sub locațiune
Deducerea cheltuielilor pentru reparație și dezvoltare
Reflectarea rezultatelor la ieșirea din exploatre a mijloacelor fixe sau imobilizărilor necorporale
Modul de completare a Registrului privind evidența și calcularea amortizării mijloacelor fixe și imobilizărilor necorporale în scopuri fiscale
Completarea Declarației privind impozitul pe venit VEN (în continuare Declarație)
Legislația – acte normative ce reglementează completarea Declarației:
subiectul și obiectul impunerii
cota impunerii
termenii de plată și declarare
reportarea pierderilor pe viitor
Caracteristica, clasificarea și calcularea ajustărilor
Componența, structura și ajustarea veniturilor:
de la campaniile promoționale
dobînzilor de la valorile mobiliare de stat
de la înlocuirea forțată a proprietății
de la operațiile legate de activele de capital
mijloacelor din fondurile speciale
din dividende, etc.
ZIUA II
1. Componența, structura și ajustarea cheltuielilor:
Limitarea sumei cheltuielilor recunoscute în scopul impoozitării:
de delegare
de reprezentanță
neconfirmate documentar
donații în scopuri filantropice și de sponsorizare
pentru transportul organizat al angajaților
pentru hrana organizată a angajaților
pentru studiile profesionale ale angajaților
dobînzi aferente creditelor și împrumuturilor
de asigurare a agenților economici, etc.
Componența și structura cheltuielilor nedeductibile fiscal
Tipurile, modul de calculare, aplicare și contabilizare a facilităților privind impozitul pe venit
Trecerea în cont a veniturilor din surse obținute în afara R. Moldova
Suma impozitului pe venit care urmează a fi achitată în rate în perioada următoare perioadei de gestiune
Impozitul pe venit repartizat pe subdiviziuni
2. Întocmirea situațiilor financiare
Etapele întocmirii situațiilor financiare anuale
Reformarea Bilanțului
Corectarea erorilor comise la întocmirea situațiilor financiare în anii precedenți
Declararea tranzacțiilor în numerar efectuate în folosul și de către persoanele fizice
Modificări și completări la SNC „Prezentarea situațiilor financiare”