Documentele contabile ale entității: păstrare, corectare, restabilire, nimicire.

Documentele contabile ale entității: păstrare, corectare, restabilire, nimicire.

6 July 2023
Thursday 9:00
790 lei
Buy tickets
Add to favorites
Cu siguranță, în cadrul Departamentului financiar-contabil al unei entități se manifestă cel mare flux de documente: facturi fiscale, bonuri fiscale, foi de parcurs, act de achiziții, deconturi de avans etc. 
 
De asemenea, este cunoscut că modul de organizare al activității în departamentele de contabilitate influențează direct eficiența activității companiilor, iar amenzile sunt usturătoare dacă nu poți să faci dovadă existenței celor mai importante documente ale entității.
 
Iată, de ce ne-am propus în cadrul acestui seminar să discutăm modul în care sunt aranjate (ordonate), păstrate, arhivate si distruse documentele contabile într-o companie. 
 
 
Ai nelămuriri în ceea ce privește modul de păstrare și de arhivare a documentelor financiar-contabile?
Știi care sunt obligațiile entităților în această situație?
Care este termenul de păstrare a documentelor contabile?
Dar cadrul legal?
Dacă se nimicesc documentele contabile, atunci care este modelul procesului verbal?
 
Află răspunsul la toate aceste întrebări în cadrul seminarului ”Documentele contabile ale entității”
 
Cui se adresează acest eveniment?
Seminarul este recomandat pentru directori, contabili, juriști, specialiști resurse umane, secretari și alte persoane care gestionează documentele și își doresc să-și dezvolte competențe profesionale în domeniu.
 
În cadrul evenimentului vei afla:
- regulile de creare și completare corectă a documentelor contabile;
- care sunt termenele de păstrare a documentelor contabile;
- care documente trebuie păstrate la entitate;
- cum pot fi corectate greșelile comise în documentele și registrele contabile;
- care este procedura de restabilirea documentelor contabile pierdute sau sustrase;
- dacă pot fi distruse documentele contabile din inițiativa conducerii entității;
- cum trebuie predate documentele contabile în cazul eliberării din funcție a contabilului;
- care este răspunderea pentru gestionarea incorectă a documentelor contabile.
 
PROGRAM 
1. Cadrul legal privind gestionarea documentelor contabile
2. Reguli de creare, completare și aranjare a documentelor contabile
3. Corectarea greșelilor din documentele contabile
4. Procedura de restabilire a documentelor contabile în cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii acestora
5. Termene de păstrare a documentelor și registrelor contabile. Modul de păstrare a acestora
6. Procedura de primire-predare a documentelor contabile în cazul eliberării din funcție a contabilului
7. Nimicirea documentelor contabile ale entității – este posibilă?
8. Regimul de arhivare a documentelor contabile. Arhivare fizică sau arhivare electronică?
9. Sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de întocmire, păstrare și arhivare a documentelor contabile
10. Întrebări-răspunsuri
 
Trainer: CUȘMĂUNSĂ Rodica - Doctor în științe economice; conferențiar universitar ASEM; contabil-practician cu o experiență de peste 20 ani; consultant în contabilitate; trainer PROACTIVE.
 
Data evenimentului: 6 Iulie
Ora: 09:00-12:00
Locație: Online
Investiția: de la 790 lei